• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

Ενημέρωση

Πολιτικές και προγράμματα σχολείου

Πιο κάτω αναρτούνται οι διάφορες πολιτικές του σχολείου, οι συμμετοχές του σχολείου σε ευρωπαϊκά και μη ευρωπαϊκά προγράμματα καθώς και τα ενημερωτικά έντυπα δράσεων και εκδηλώσεων.

 

Όραμα σχολείου

Η ανάπτυξη, καλλιέργεια και διατήρηση θετικού σχολικού κλίματος, όπως αυτό καθορίζεται στην Πολιτική της Σχολικής Μονάδας για την Πειθαρχία και εκφράζεται με τις αξίες του σεβασμού, της υπευθυνότητας και της ευγένειας.  Το θετικό σχολικό κλίμα θα μεγιστοποιήσει τον διδακτικό χρόνο, θα βελτιώσει τα μαθησιακά αποτελέσματα και θα συμβάλει στην αγωγή όλων των παιδιών διαπλάθοντας αξιόλογους χαρακτήρες.

 

Αποστολή Σχολείου

Η  βελτιστοποίηση της διδασκαλίας και της μάθησης,  ώστε αυτή να έχει προσθετική αξία σε όλους τους/τις μαθητές/τριες.

 

Πολιτική πειθαρχίας του σχολείου μας

 

Η σχολική πειθαρχία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας, της σχολικής αποτελεσματικότητας και της σχολικής βελτίωσης.  Μεγιστοποιεί τον διδακτικό χρόνο, οριοθετεί συμπεριφορές και διασαφηνίζει την αναμενόμενη αποδεκτή συμπεριφορά.  Ενδυναμώνει το αίσθημα ασφάλειας και υγείας και διασαφηνίζει τις υγιείς διαπροσωπικές σχέσεις και αλληλεπιδράσεις των μελών στον σχολικό χώρο.  Συνακόλουθα, επηρεάζει την καλή φήμη του σχολείου και τη διατήρηση  θετικού σχολικού κλίματος.    Καθορίζεται από: (i) τη νομοθεσία (Νόμος για την Ομαλή Λειτουργία των Σχολείων και Παιδαγωγικά Μέτρα Πειθαρχίας), (ii) τη διαμόρφωση Εσωτερικής Πολιτικής για τη συμπεριφορά των μαθητών/τριών (Πολιτική Σχολικής Μονάδας για την Πειθαρχία), (iii) την Οργάνωση της Μαθητικής Κοινότητας (Συμβούλια Τμημάτων και Κεντρικό Μαθητικό Συμβούλιο) και (iv) ενισχύεται από την Ανάπτυξη Σχεδίου Δράσης που εστιάζει στις ανάγκες του κάθε σχολείου.  Στη δική μας περίπτωση, το σημείο (iv) αναφέρεται στην εφαρμογή του Παρεμβατικού Προγράμματος Θετικής Συμπεριφοράς (Προ-Θε-Συ) SWPBS,  το οποίο εφαρμόζεται για δεύτερη χρονιά στο σχολείο μας.  

Η κοινή πολιτική συμπληρώνεται από τον Κώδικα Καλής Συμπεριφοράς (κανόνες και ρουτίνες) που ισχύουν σε κάθε τμήμα. Επαναλαμβάνεται, ότι η Πολιτική της Σχολικής Μονάδας για την πειθαρχία έχει σκοπό να εξυπηρετεί την εύρυθμη και ομαλή λειτουργία του σχολείου όπου  ΟΛΟΙ/ΕΣ οι  μαθητές/τριες   αισθάνονται  ασφαλείς και περήφανοι για τη φοίτησή τους στο Α΄ Δημοτικό Σχολείου Αγίου Δομετίου.  Με την αποφοίτησή τους, προσπαθούμε οι μαθητές μας να έχουν στο ρεπερτόριό τους πάμπολλες θετικές αναμνήσεις από τη σχολική τους ζωή.

Στην προσπάθειά μας είναι σημαντική η συνεργασία των παιδιών και των οικογενειών.  Στο έντυπο, οι οικογένειες θα βρουν χρήσιμο υλικό για τη στολή, τη συνεχή φοίτηση, τη διαδικασία αργοπορίας και πρόωρης αποχώρησης, τον τρόπο επικοινωνίας σχολείου-οικογένειας, την πολιτική για την πειθαρχία και πληροφορίες για το Πρόγραμμα Θετικής Συμπεριφοράς SWPBS, που εφαρμόζεται στο σχολείο μας.

Ολόκληρο το κείμενο εδώ

 

 

Περιβαλλοντική πολιτική του σχολείου

Η περιβαλλοντική εκπαίδευση προωθεί τη διαμόρφωση αυριανών κριτικά σκεπτόμενων πολιτών οι οποίοι ως υπεύθυνοι περιβαλλονικά πολίτες θα δρουν και θα ενεργούν με στόχο την αειφορία (προστασία περιβάλλοντος και διασφάλιση της ποιότητας ζωής). Στόχος οι μαθητές και μαθήτριες με τη στήριξη του σχολείου σταδιακά να αναπτύξουν περιβαλλοντική κουλτούρα και ήθος. 

Στόχος της πολιτικής του σχολείου μας είναι η δημιουργία «πράσινων» (υπεύθυνων) καταναλωτών, οι οποίοι μειώνοντας τον όγκο των απορριμμάτων με αφετηρία το σχολείο, μεταφέρουν αυτή την «πράσινη» κουλτούρα στο σπίτι και έξω από το σπίτι. Μακροχρόνια, συμβάλλουν στην προστασία και στη διατήρηση των φυσικών πόρων και στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής.

Εστίαση: Ορθολογική διαχείριση και μείωση του όγκου των απορριμμάτων τροφίμων.

Περισσότερες πληροφορίες για το Σχέδιο Δράσης Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης εδώ.

 

Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα "Ορίζοντες 2020" - "Horizon 2020"

Συμμετοχή του σχολείου μας με την εκπαιδευτικό Μαρία Μιχαήλ Κολλύφα και το τμήμα Α΄2  στο ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό έργο NEW ABC – Networking the Educational World: Across Boundaries for Community-building. Το συγκεκριμένο έργο υλοποιείται με τη συμμετοχή 14 ευρωπαϊκών πανεπιστημίων και οργανισμών, υπό την εποπτεία του Πανεπιστημίου της Μπολόνια, στο πλαίσιο του προγράμματος «Ορίζοντας 2020» της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το πρόγραμμα στην Κύπρο υλοποιείται από τον φορέα  SYNTHESIS, Ερευνητικό και Εκπαιδευτικό Κέντρο.

 To ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό έργο NEW ABC, έχει ως βασικό στόχο την ένταξη και ενδυνάμωση μαθητών και μαθητριών με μεταναστευτική βιογραφία στο σχολείο και στις τοπικές κοινότητες.

Μετά την πρώτη επιτυχημένη πιλοτική φάση του προγράμματος κατά την οποία δημιουργήθηκαν εκπαιδευτικές δράσεις από εκπαιδευτικούς και παιδιά την περσινή σχολική χρονιά, το πρόγραμμα συνεχίζεται φέτος ξανά στη δεύτερη πιλοτική φάση κάτω από τη θεματική ομπρέλα «Το ιδανικό σχολείο: τα παιδιά ως υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής».

Το συγκεκριμένο πιλοτικό πρόγραμμα αποτελεί απάντηση σε τοπικά προσδιορισμένες ανάγκες που καθορίζονται από συγκεκριμένες γλωσσικές, πολιτισμικές, κοινωνικές και συναισθηματικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα παιδιά και οι νέοι με μεταναστευτική βιογραφία κατά τις επαφές τους με άλλα παιδιά/νέους και τις κοινότητες στις οποίες ζουν. Με την υιοθέτηση αυτών των πρακτικών, στόχος μας είναι η συνδρομή στη χάραξη αποτελεσματικότερων πολιτικών σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο στους τομείς της εκπαίδευσης και ένταξης.

Στο σχολείο μας το πρόγραμμα εφαρμόστηκε από τους μήνες Ιανουάριο μέχρι Ιούνιο με πολλές δράσεις.  Έμπνευση για το ξεκίνημα αποτέλεσαν τα πιο κάτω:

(α) η έρευνα πεδίου που αφορούσε στο έδαφος του σχολείου μας, το οποίο είναι άγονο και δεν θα μπορούσαν τα παιδιά της Α΄2 τάξης να φτιάξουν τον βοτανόκηπο με τα βότανα που τους έστειλαν οι eTwinning συνεργάτες τους από το 6ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Ιωνίας.

(β) μέσα στα πλαίσια της περιβαλλοντικής πολιτικής του σχολείου μας, η οποία εστιάζεται στη μείωση των απορριμμάτων τροφίμων, τα παιδιά της Α΄2 έκαναν επιτόπια έρευνα κάθε Δευτέρα κατά την οποία εντόπισαν ότι υπήρχαν στους κάδους απορριμμάτων πολλά απορρίμματα από φαγητό.  Για την επίλυση και των δύο αυτών  προβλημάτων τα παιδιά εισηγήθηκαν να γίνεται κομποστοποίηση στο σχολείο.  Μαθητής της τάξης έχει την εμπειρία από το σπίτι του, τη μοιράστηκε με όλη την τάξη και τα παιδιά συναποφάσισαν να προχωρήσουν, να μάθουν τι είναι και πώς γίνεται η κομποστοποίηση, να επιμορφώσουν το υπόλοιπο σχολείο ώστε να αρχίσει η κομποστοποίηση στο σχολείο μας.

Οι δραστηριότητες ήταν βιωματικές, συνεργατικές, συμπεριληπτικές, δημιουργικές και εστιασμένες στο μαθητή.  Πρόσφεραν γνώσεις και δεξιότητες μέσα από την επίλυση πραγματικών προβλημάτων και μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες που πρόσφεραν στα παιδιά χαρά και ενθουσιασμό για τη μάθηση.

Οι στόχοι που έθεσαν τα παιδιά ήταν:

1. Να επιμορφώσουν τους/τις μαθητές/τριες του σχολείου μας αντί να πετούν το φαγητό που φέρνουν από το σπίτι τους να φροντίσουν να έχουν μαζί τους ταπεράκι για να το επιστρέφουν σπίτι

2. Να επιμορφώσουν τους/τις μαθητές/τριες του σχολείου αλλά και τους γονείς τους αντί να πετούν το φαγητό που φέρνουν από το σπίτι τους να φέρνουν στο σχολείο όσο και ό,τι κολατσιό θα φάνε.

3. Να αποκτήσουν γνώσεις για την κομποστοποίηση

4. Να μεταφέρουν τις γνώσεις που απέκτησαν στους συμμαθητές/τριές τους, στην κοινότητα και στους eTwinning συνεργάτες τους.

5. Να μειωθούν τα απορρίματα τροφίμων στο σχολείο.

Για την επίτευξη των στόχων τους τα παιδιά έκαναν πολλές δραστηριότητες και γνώρισαν την κομποστοποίηση κυρίως μέσα από παιχνίδια

Έφτιαξαν κομποστοποιητή τάξης με πλαστικά μπουκάλια για να κατανοήσουν καλύτερα τη διαδικασία.

Έκαναν μικρή έρευνα σε όλο το σχολείο για μάθουν από πού προμηθεύονται το κολατσιό τους (σπίτι, κυλικείο), εάν το τρώνε όλο και τι κάνουν το φαγητό που τους περισσεύει.

Στη συνέχεια έφτιαξαν τα δικά τους παιχνίδια ώστε να γίνουν οι ίδιοι επιμορφωτές.

Έλαβαν μέρος στον διαγωνισμό Science Fair 2023 -Πανηγύρι Επιστήμης όπου επιμόρφωσαν παιδιά και ενήλικες για την κομποστοποίηση.

Προσκάλεσαν την Επίτροπο Περιβάλλοντος και κατά την επίσκεψή της επιμόρφωσαν τα παιδιά του σχολείου για την κομποστοποίηση.

Σε τηλεδιάσκεψη επιμόρφωσαν τους συνεργάτες τους στο eTwinning ώστε να κάνουν και στο δικό τους σχολείο κομποστοποίηση.

Οι τελευταίες δράσεις ήταν δράσεις αξιολόγησεις αλλά και διάχυσης του Έργου. 

    

                    

 

Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα eTwinning

To eTwinning είναι η κοινότητα των σχολείων της Ευρώπης. Το eTwinning προσφέρει μία ασφαλή πλατφόρμα για το προσωπικό (εκπαιδευτικούς, διευθυντές, βιβλιοθηκάριους κπλ) που εργάζεται σε σχολεία των συμμετεχουσών Ευρωπαϊκών χωρών, προκειμένου να επιικοινωνήσουν, να συνεργαστούν, να αναπτύξουν σχέδια, να μοιραστούν και εν ολίγοις να νιώσουν ότι αποτελούν μέρος της πιο συναρπαστικής μαθησιακής κοινότητας στην Ευρώπη. Το eTwinning συγχρηματοδοτείται από το Erasmus+, το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα για την Εκπαίδευση, την Κατάρτιση, τη Νεολαία και τον Αθλητισμό.  

Το σχολείο μας λαμβάνει μέρος στη δράση με δύο έργα:

 Έργο "Είμαστε οι αξίες μας" -  "Our World, our V.A.L.U.E.S (volunteering, acceptance, love, uniqueness, equality, sustainability)".  

Συμμετέχει το τμήμα Α΄2 του σχολείου.  Οι εκπαιδευτικοί Μαρία Μιχαήλ Κολλύφα (Α΄2 Δημοτικού Σχολείου Αγίου Δομετίου Α΄) και Σταυρούλα Λαδά (Δ΄3 6ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Ιωνίας).

Σύντομη περιγραφή: Οι μαθητές και οι μαθήτριες συνεργάζονται στο έργο eTwinning προκειμένου να σχεδιάσουν μαζί το σχολείο και τον κόσμο των ονείρων τους. Έναν κόσμο βασισμένο σε αξίες, όπως η αποδοχή, η ισότητα, η αγάπη, η μοναδικότητα, ο  εθελοντισμό και η ισότητα. Οι μαθητές και οι μαθήτριες αξιοποιούν την τέχνη, τη λογοτεχνία και την τεχνολογία, με σκοπό την απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων, καθώς και την υιοθέτηση στάσεων σχετικά με τον  κεντρικό πυλώνα της συνεργασίας τους, που είναι η συμπερίληψη, η αποδοχή και η βιωσιμότητα. 

Σκοπός: Οι μαθητές και οι μαθήτριες συνεργάζονται με σκοπό την κατανόηση και την καλλιέργεια της συμπερίληψης και της βιωσιμότητας

Στόχοι: Οι μαθητές και οι μαθήτριες:

-μαθαίνουν να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους και τα συναισθήματα των άλλων

-αποκτούν αυτογνωσία και αυτοπεποίθηση 

-σέβονται τον άλλο 

-αποδέχονται  τη διαφορετικότητα

-αναγνωρίζουν τον εκφοβισμό και τον καταπολεμούν

-καλλιεργούν την ενσυναίσθηση

-αναπτύσσουν τον εθελοντισμό

-αξιοποιούν τη λογοτεχνία 

-κατανοούν τη βιωσιμότητα και τη συνδέουν με τους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης

Για την επίτευξη των στόχων οι εκπαιδευτικοί Μαρία Μιχαήλ Κολλύφα και Σταυρούλα Λαδά συνεργάστηκαν μέσω τηλεδιασκέψεων και δημιούργησαν μαθησιακό σχεδιασμό για τη διδασκαλία λογοτεχνίας. Μοιράστηκαν τις γνώσεις και εμπειρίες τους και οργανώθηκαν για συνδιδασκαλία.    Στη συνέχεια, από τον Δεκέμβριο μέχρι το Μάιο οι μαθητές/τριες των συνεργαζόμενων σχολείων μέσω σειράς εβδομαδιαίων τηλεδιάσκεψεων συναντιόντουσαν και είχαν την ευκαιρία να διδαχτούν από τις δύο εκπαιδευτικούς και να μάθουν αλληλεπιδρώντας με τους συμμαθητές και συμμαθήτριές τους από Κύπρο και Ελλάδα.  Κάθε βδομάδα με ένα παραμύθι και με στόχο την απόκτηση αξιών τα παιδιά μάθαιναν να αγαπούν τη λογοτεχνία και να αποκτούν αξίες.  Οι δράσεις γίνονταν κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψεις με εφαρμογές τεχνολογίες και σε άλλο χρόνο με γραπτό και προφορικό λόγο. Η επίδραση του προγράμματος επηρέασε τη συμπεριφορά των παιδιών τα οποία αγάπησαν ιδιαίτερα το βιβλίο και βελτίωσαν τη συμπεριφορά τους που αφορά στην αποδοχή και στη συμπερίληψη. 

       

 

Έργο "Βλέπω την Κύπρο με πράσινα μάτια" - "Biodivers Cy"

«Θέλεις να δεις γην όμορφην που ‘ναι παδκιάν τζιαι λίραν; Έβκα στους κάμπους στα βουνά τζιαι στάθου παρατήρα» Κυριάκος Καρνέρας

 

Σκοπός του έργου είναι, με σύνθημα τον πιο πάνω στίχο, να γνωρίσουμε να δούμε από κοντά και να παρατηρήσουμε την κυπριακή φύση, τη χλωρίδα και την πανίδα του νησιού, ώστε να κατανοήσουμε και να εκτιμήσουμε την αξία της.

 

Το έργο επιδιώκει να εκπαιδεύσει τους μαθητές πως να μάθουν να αντιμετωπίζουν να σέβονται και να αγαπούν τη φύση. Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί γνωρίζονται και χρησιμοποιούν την πλατφόρμα του eTwinning για επικοινωνία και συνεργασία, δημιουργία συλλογικών προϊόντων. Τα περιβαλλοντικά προβλήματα και συγκεκριμένα ο κίνδυνος εξάλειψης ενδημικών ειδών της χλωρίδας και την πανίδας του νησιού είναι ο βασικός άξονας του προγράμματος. Σχεδιάστηκε με προσοχή ώστε να συμβαδίζει με τις οδηγίες του ΥΠΑΝ που αφορούν στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση/Εκπαίδευση, όπως και τiς εισηγήσεις της Υπηρεσίας Δικτύου Βιώσιμης Εκπαίδευσης του eTwinning και τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs). Η έμφαση δίδεται στο στόχο 15, Ζωή στη στεριά: «Προωθούμε τη βιώσιμη χρήση των χερσαίων οικοσυστημάτων και δασών, καταπολεμούμε την ερημοποίηση, αναστρέφουμε την υποβάθμιση του εδάφους και της βιοποικιλότητας» Ο σχεδιασμός του έργου γίνεται επίσης με στόχο την προσέλκυση νέων eTwinners από κυπριακά σχολεία και την επιμόρφωση και καθοδήγησή τους στην χρήση της πλατφόρμας του eTwinning για την υλοποίηση συνεργατικού έργου.

 

Η διάρκεια του έργου είναι 7 μήνες από Νοέμβριο 2022 ως Μάιο 2023. Συμμετέχουν σχολεία από όλες τις επαρχίες της Κύπρου και από Ελλάδα.

 

Συμμετέχουν δέκα δημοτικά σχολεία (Γ΄ Λεμεσού, Τραχωνίου Β΄, Λεμεσού Στ΄ (ΚΑ) ,  Αγίας Νάπας, Αγίου Δομετίου Α΄, Κάτω Πολεμιδιών Α΄,  Λεμεσού ΙΣΤ, Κάτω Πολεμιδιών Α΄, Κοφίνου, Παραλιμνιού Δ΄ από την Κύπρο και ένα γυμνάσιο από την Ελλάδα (11ο γυμνάσιο Θεσσαλονίκης) και 17 εκπαιδευτικοί.

     

 

Σχολικό Σύστημα Προώθησης Θετικής Συμπεριφοράς - SWPBS 

Το Σύστημα SWPBS επιδιώκει τη δημιουργία και διατήρηση θετικού και ασφαλούς κλίματος στη σχολική μονάδα με απώτερο σκοπό τη μεγιστοποίηση της μαθησιακής και κοινωνικής επίδοσης όλων των μαθητών. Η εφαρμογή του πραγματοποιείται μέσω του ερευνητικού Ευρωπαϊκού έργου SWPBS (Schoolwide Positive Behaviour Support), το οποίο χρηματοδοτείται από το ταμείο ERASMUS + (Βασική Δράση 3 – Πειραματισμοί Ευρωπαϊκής Πολιτικής) και συντονίζει o οργανισμός CARDET (Centre for the Advancement of Research & Development in Educational Technology) σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου.

Η Προώθηση Θετικής Συμπεριφοράς (SWPBS) αποτελεί μια προσέγγιση που είναι βασισμένη στην επιστημονική τεκμηρίωση, η οποία στοχεύει στην ενίσχυση της Ποιότητας της Ζωής και στην ελαχιστοποίηση της προβληματικής συμπεριφοράς των ατόμων (Carr et al., 2002). Για να επιτευχθεί αυτό, το σύστημα Προώθησης Θετικής Συμπεριφοράς επικεντρώνεται στην ανάπτυξη των θετικών συμπεριφορών των ατόμων.  Οι συμπεριφορές αυτές  σχετίζονται με την ακαδημαϊκή επίδοση, την υγεία, την κοινωνική, την ψυχαγωγική, την κοινοτική και την οικογενειακή επιτυχία.

 

Στο σχολείο μας ξεκίνησε τη σχολική χρονιά 2020-2021.  Το Σχολικό Σύστημα Προώθησης Θετικής Συμπεριφοράς δίνει το λειτουργικό και οργανωτικό πλαίσιο σε μια σχολική μονάδα για τη στήριξη των μαθησιακών και κοινωνικο-συναισθηματικών αναγκών όλων των παιδιών, ακολουθώντας τη λογική της επίλυσης προβλήματος. Επιπρόσθετα, δίνει μεγάλη έμφαση στη διδασκαλία και διατήρηση των κοινωνικών συμπεριφορών, οι οποίες διέπουν το κοινό σχέδιο δράσης του σχολείου για τις κοινές σχολικές αξίες και την κοινή διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς. Το Σύστημα SWPBS εστιάζει στην πρωτογενή πρόληψη μέσα από θετικές αλληλεπιδράσεις μεταξύ προσωπικού και παιδιών καθώς και προσωπικού μεταξύ του. Διδάσκονται οι κοινές σχολικές αξίες και κοινωνικές δεξιοτήτες σε όλους τους σχολικούς χώρους. Αναγνωρίζονται οι κοινωνικές δεξιότητες σε συχνή βάση και δίνονται οι ανάλογοι ενισχυτές (υλικά και μη βραβεία). Η συμπεριφορά διορθώνεται αφού οι μαθητές εσωτερικεύουν σε βάθος χρόνου τη σωστή συμπεριφορά ανάλογα με τις αξίες στόχους. Οι αξίες του σχολείου μας είναι ο σεβασμός, η υπευθυνότητα και η ευγένεια.

.  Στη βάση του προγράμματος αυτού έχουν οριστεί το όραμα και οι αξίες που καλλιεργούνται στο σχολείο μας.            

Περισσότερες πληροφορίες για την εφαρμογή του Συστήματος SWPBS στο σχολείο μας εδώ

 

Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας

Το σχολείο είναι εστία αναζήτησης της γνώσης αλλά και της χαράς της δημιουργίας, η οποία ενισχύεται μέσα από τη φιλαναγνωσία.  Η φιλαναγνωσία (αγάπη για την ανάγνωση) ανοίγει ένα παράθυρο στον κόσμο και στηρίζει τους μαθητές και μαθήτριες ώστε να αποκτήσουν  επικοινωνία με την κοινωνία και ταυτόχρονα με βιωματικό τρόπο να καλλιεργήσουν τη νοητική, συναισθηματική, αισθητική και κριτική τους ικανότητα.  Η δια βίου μάθηση συνδέεται άμεσα με τη δια βίου ανάγνωση και το σχολείο έχει ως στόχο να δημιουργήσει πολίτες που αγαπούν να μαθαίνουν και να εξελίσσονται πνευματικά.  Για την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας χρειάζεται η ανάπτυξη αναγνωστικών δεξιοτήτων αλλά και αναγνωστικών κινήτρων.  Η φιλαναγνωσία δεν είναι μια έμφυτη λειτουργία αλλά αντίθετα, αποκτάται μέσω μιας μακροχρόνιας και συστηματικής προσπάθειας εκπαίδευσης. 

Το σχολείο μας μέσα από τον στόχο υπό έμφαση "Κανένας μαθητής αναλφάβητος" ενίσχυσε τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μέσα από τα σεμινάρια για σχολική βάση για τη διδασκαλία της φιλαναγνωσίας και στη συνέχεια ενίσχυσε και τους πυλώνες που ενισχύουν τη φιλαναγνωσία:

 1. Ενδυνάμωση αυτοαντίληψης των μαθητών και μαθητριών αναγνωστών με τον εμπλουτισμό των βιβλιοθηκών των τάξεων με σύγχρονα βιβλία και παραμύθια και τη δημιουργία κινητής βιβλιοθήκης (σε παλιό ψυγείο) παρέχοντας έτσι στους μικρούς αναγνώστες/αναγνώστριες κίνητρο και πρόσβαση σε αναγνωστικό υλικό που είναι σύγχρονο, παρουσιάζει προκλήσεις γι’ αυτούς αλλά είναι και βατό.

2. Ενδυνάμωση της αίσθησης αυτονομίας των παιδιών αναγνωστών με την ενθάρρυνση τους να επιλέγουν βιβλία που να ανταποκρίνονται στα προσωπικά τους ενδιαφέροντα.

3. Ενδυνάμωση της αίσθησης του ανήκειν σε μία αναγνωστική κοινότητα μέσα από τη συμμετοχή στο διαγωνισμό φιλαναγνωσίας του Εκδοτικού Οίκου ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ, μέσα από συνδιδασκαλίες παραμυθιών και παρέχοντάς ευκαιρίες για συζήτηση αυτών που διαβάζουν με άλλους (eTwinning Έργο). 

4.  Ενδυνάμωση αναγνωστικής δεξιότητας και δημιουργικότητας με την ενθάρρυνση των μικρών αναγνωστών να δημιουργήσουν ένα άλλο κείμενο πάνω στο κείμενο που διάβασαν.